FAQ: Veelgestelde vragen

1. Algemeen

Wat is JACK?

JACK is het leerplatform van Innovam. Op JACK vind je:

  • Leerbedrijven & Leer-werkplekken
  • Circa 200 praktische video’s en animaties speciaal voor leerlingen.
  • Leermeesters houden eenvoudig de voortgang van hun leerlingen bij en kunnen toegang krijgen tot de video’s.
  • Docenten en leerlingen vinden Innovam’s ondersteunende lesmateriaal op JACK (video’s, animaties én docentenmateriaal).

Ik ben geen leerling, docent of leermeester, maar wil wel graag gebruik maken van JACK. Kan dat?

Neem contact op via het contactformulier of mail naar JACK@innovam.nl .

Heeft iedereen toegang tot de stages?

Ja, leerlingen, docenten en leermeester hebben gratis toegang tot de stages. Na registreren kunnen leermeesters gratis stages plaatsen op JACK. Leerlingen kunnen na registratie ook solliciteren via JACK.

Heeft iedereen toegang tot de Kennisbank?

Nee, daarvoor heb je een vouchercode of abonnement nodig:

  • Leerlingen en docenten ontvangen een vouchercode bij hun lesmateriaal voor toegang tot al het ondersteunende lesmateriaal.
  • Leermeesters kunnen voor zichzelf en per leerling een proef- of jaarabonnement afsluiten voor toegang tot meer dan 200 video’s in de Kennisbank. Daarbij kunnen ze ook gebruik maken van een persoonlijk opgesteld leerpad per leerling.

Hoe kan ik een abonnement activeren of bestellen?

Activeer hier je vouchercode of sluit een abonnement af. Maak eerst een (gratis) profiel aan.

Wat betekenen de sterren bij de video’s in de Kennisbank?

Je kunt met de sterren aangeven hoe goed je een bekeken video vindt (1-5 sterren).
De sterren vertellen twee verhalen: de vulling van de ster (geel) geeft de gemiddelde score aan. De rand van de ster (oranje) geeft jouw persoonlijke score aan.

De Kennisbank toont geen resultaten?

Mogelijk heb je te veel filters aangevinkt. Deze staan ook boven de kennisbank items en kan je via het kruisje verwijderen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Via het inlogscherm kun je kiezen voor wachtwoord vergeten.

Ik wil me registreren maar mijn e-mailadres is al in gebruik. Wat nu?

Vraag je wachtwoord aan via wachtwoord vergeten. Heb je geen toegang meer tot het gebruikte e-mailadres? Neem dan contact op met JACK via het contactformulier of mail naar JACK@innovam.nl .

Ik ontvang geen bevestigingsmail. Wat nu?

Het kan enkele minuten duren voor je het bericht ontvangt. Nog steeds niets ontvangen? Controleer dan je spam en reclamebox. Als het bericht hier tussen staat kan je de afzender toevoegen als vertrouwd adres, je voorkomt hiermee dat berichten van JACK in je spam komen. Controleer ook of je het juiste e-mailadres hebt ingevoerd bij je registratie.

Ik kan me niet aanmelden met mijn inloggegevens. Wat gaat er mis?

Mogelijk is je wachtwoord niet correct. Let op: je wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
Je kan ook je wachtwoord opnieuw aanvragen via wachtwoord vergeten.

Ik wil mijn e-mailadres of andere gegevens wijzigen. Hoe doe ik dat?

Als je rechtsboven op je profielnaam klikt, kan je in je profiel pagina een aantal gegevens wijzigen. Je mailadres is echter gekoppeld aan je inlognaam, deze kunnen alleen wij veranderen. Je oude mailadres blijft je inlog. (N.B. Deze link werkt alleen als je ingelogd bent).

Ik wil mijn account verwijderen. Hoe doe ik dat?

Dit kan nu alleen door een beheerder worden gedaan. Neem contact op met JACK via het contactformulier of mail naar JACK@innovam.nl .

Waar kan ik zien wanneer mijn (proef)abonnement afloopt?

Onderaan in je profiel pagina  staan je aankopen, daar staat vermeld hoe lang deze nog geldig zijn. Een aantal dagen voordat je proef- of jaarabonnement afloopt ontvang je een herinnering van JACK via een e-mail.

Er is iets mis gegaan met de betaling van het abonnement. Wat nu?

Neem contact op met JACK via het contactformulier of mail naar JACK@innovam.nl en we helpen je verder.

Kan ik mijn abonnement opzeggen?

Tot 14 dagen na afsluiten (ook voor de telefonisch afgesloten abonnementen) kan je kosteloos annuleren. Daarna heeft het abonnement een vaste looptijd, en is tussentijds niet opzegbaar.

 


2. Voor Leerlingen

Hoe kan ik de video’s zien?

Je krijgt via de vouchercode die je bij je lesmateriaal hebt ontvangen toegang tot het bijbehorende ondersteunende lesmateriaal via JACK (video’s, animaties en extra praktijkopdrachten)  óf via een abonnement dat je leermeester voor jullie kan afsluiten.

Hoe kan ik mijn leermeester een abonnement op JACK laten afsluiten voor mij?

Leerlingen kunnen niet zelf een abonnement afsluiten op JACK. Vraag je leermeester om een abonnement voor je af te sluiten. Bekijk de demo Kennisbank om te zien welke video’s er allemaal beschikbaar zijn.

Ik kan mijn vouchercode niet activeren, wat nu?

Controleer of je de juiste code hebt ingevoerd, op het juiste leerplatform en of de activeerperiode van deze code nog niet verlopen is. Lukt het dan alsnog niet? Mail dan je vouchercode en foutmelding naar JACK@innovam.nl. Wij helpen je dan verder.

Waar zie ik hoe lang mijn (proef)abonnement nog loopt?

Dat zie je op je profiel. Een aantal dagen voordat je proef- of jaarabonnement afloopt ontvang je een herinnering van JACK via een e-mail.

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Een aantal dagen voordat je proef- of jaarabonnement afloopt ontvang je een herinnering van JACK via een e-mail. Doe je niets, dan verloopt je abonnement. Een proefabonnement wordt dus niet automatisch omgezet naar een betaald jaarabonnement. Activeer een nieuwe vouchercode of vraag je leermeester om een nieuw abonnement voor het behouden van je toegang.

 


3. Voor Leermeesters

Relatienummer wordt niet herkend

Het kan voor komen dat je relatienummer niet wordt herkend in de database. In dat geval mail je de volgende gegevens naar JACK@innovam.nl .

  • relatienummer
  • voor en achternaam
  • e-mail adres
  • bedrijfsnaam
  • relatienummer bedrijf of postcode

Je krijgt van ons een mail met de juiste inloggegevens.

Naar wie wordt de factuur verzonden?

Naar het bedrijf waaraan je account gekoppeld is. Je vindt dit in je profiel.

Hoe plaats ik een stage voor mijn bedrijf op JACK?

Bij het aanmaken van een profiel word je aan een bedrijf gekoppeld. Vervolgens kunnen leermeesters hun stage(s) plaatsen via hun dashboard.

Ik kan mijn vouchercode niet activeren, wat nu?

Controleer of je de juiste code hebt ingevoerd, op het juiste leerplatform en of de activeerperiode van deze code nog niet verlopen is. Lukt het dan alsnog niet? In dat geval mail je je vouchercode en foutmelding naar JACK@innovam.nl. Wij helpen je dan verder.

Waar zie ik hoe lang mijn (proef)abonnement nog loopt?

Dat zie je op je profiel. Een aantal dagen voordat je proef- of jaarabonnement afloopt ontvang je een herinnering van JACK via een e-mail.

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Een aantal dagen voordat je proef- of jaarabonnement afloopt ontvang je een herinnering van JACK via een e-mail. Op je profielpagina kan je dit abonnement eenvoudig verlengen. Doe je niets, dan verloopt je abonnement. Een proefabonnement wordt dus niet automatisch omgezet naar een betaald jaarabonnement.

Kan ik een lopend abonnement overzetten op een nieuwe leerling?

Ja dat kan. In je profiel staat een overzicht van je lopende abonnementen. Klik op het wijzigen-icoontje achter dit abonnement om van leerling te wisselen. De nieuwe leerling ontvangt een verzoek om dit abonnement te bevestigen en de andere leerling ontvangt de melding dat zijn of haar abonnement is afgelopen.

 


4. Voor Docenten

Ik ben geen klant van Innovam, kan ik toch toegang krijgen tot de Kennisbank?

Ja, als je een proef- of jaarabonnement afsluit (registreer je als docent) krijg je toegang tot de Kennisbank. Als je docent bent en geen gebruik maakt van het Innovam lesmateriaal, heb je geen toegang tot het bijbehorende ondersteunde lesmateriaal.

Ik kan mijn vouchercode niet activeren, wat nu?

Controleer of je de juiste code hebt ingevoerd, op het juiste leerplatform en of de activeerperiode van deze code nog niet verlopen is. Lukt het dan alsnog niet? Mail dan je vouchercode en foutmelding naar JACK@innovam.nl. Wij helpen je dan verder.

Waar zie ik hoe lang mijn (proef)abonnement nog loopt?

Dat zie je op je profiel. Een aantal dagen voordat je proef- of jaarabonnement afloopt ontvang je een herinnering van JACK via een e-mail.

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Een aantal dagen voordat je proef- of jaarabonnement afloopt ontvang je een herinnering van JACK via een e-mail. Op je profielpagina kan je dit abonnement eenvoudig verlengen. Doe je niets, dan verloopt je abonnement. Een proefabonnement wordt dus niet automatisch omgezet naar een betaald jaarabonnement.

Kan ik de antwoordbladen printen?

Nee, de antwoordbladen zijn niet te printen. Alleen de wegwijzers, toetsen en de extra praktijkopdrachten zijn printbaar. Let op, om te kunnen printen dient de pop-up blokker van uw browser uit te staan.

Is het mogelijk om de afbeeldingen op te slaan en bijvoorbeeld te bewerken in een powerpoint?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Dit heeft te maken met de rechten die aan de afbeeldingen verbonden zijn. De afbeeldingen kunnen via de antwoordbestanden in JACK klassikaal gepresenteerd worden (dit is het boek in PDF mét antwoorden).

Is er een overzicht van beschikbaar materiaal per les?

Ja, het docentenmateriaal bevat wegwijzers. Hierin staat per hoofdstuk benoemd welke theorie, antwoorden, praktijk, video’s en animaties er worden behandeld én via welke codes deze vindbaar zijn via JACK.

Zijn de toetsen nu al beschikbaar?

Toetsen zijn aan het begin van het schooljaar 2016-2017 beschikbaar op JACK. Het is niet mogelijk om de toetsen eerder te verstrekken, deze zitten in de laatste fase van de productie.